Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 5-2743

van Elke Sleurs (N-VA) d.d. 14 juli 2011

aan de vice-eersteminister en minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, belast met Maatschappelijke Integratie

Palliatieve zorg - Federaal overlegplatform - Werking - Kosten

palliatieve zorg

Chronologie

14/7/2011Verzending vraag
7/12/2011Dossier gesloten

Heringediend als : schriftelijke vraag 5-4250

Vraag nr. 5-2743 d.d. 14 juli 2011 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

In januari 2003 werd het federale overlegplatform palliatieve zorg opgericht. Het vooropgestelde doel van dat overlegplatform was om enerzijds de noden van de sector in kaart te brengen, en anderzijds hierop antwoorden te formuleren met behulp van uitgewerkte voorstellen.

Artikel 8 van de wet betreffende de palliatieve zorg van 14 juni 2002 schrijft voor dat deze cel elke twee jaar een evaluatieverslag voorlegt aan de wetgevende Kamers.

Graag kreeg ik een antwoord op de volgende vragen:

1) Wat is sinds de afgelopen twee jaar de werklast (aantal en aard van de dossiers) en welke zijn de werkingskosten van het overlegplatform palliatieve zorg? Graag had ik de cijfers gekregen met een onderscheid tussen werkingskosten en personeelskosten per jaar.

2) Wat was in de afgelopen twee jaar het totale werkingsbudget en wat waren de totale personeelskosten van het overlegplatform palliatieve zorg? Graag had ik de cijfers gekregen opgesplitst per jaar.

3) Hoeveel bedroeg de vergoeding voor de leden van het overlegplatform palliatieve zorg in de afgelopen twee jaar ? Hoe groot waren de onkosten ingebracht door die leden?

4) Welke zijn op heden de grootste noden van de sector volgens de evaluatiecel palliatieve zorg? Welke oplossingen reikt zij hiervoor aan?

5) Het meest recente evaluatieverslag dateert inmiddels van mei 2008. Wanneer kunnen wij een nieuw verslag verwachten?